Jdi na obsah Jdi na menu
 


Provozní řád útulku

                            PROVOZNÍ ŘÁD ÚTULKU KLEČKOV

 

  • 1. OBECNÁ USTANOVENÍ
  • 1.1. Tento provozní řád (dále jen "řád") slouží k zabezpečení řádného a plynulého provozu útulku pro
  • 1.2. Útulek je účelové zařízení sloužící zejména k péči o nalezené, předané
  • a odebrané psy, a to na území Rychnova nad Kněžnou případně z jiných obcí na základně platné smlouvy.
  • 1.3. Kapacita útulku je 27psů, plus tři psi jenž je možno umístit do karantény.
  • 1.4. Za provozuschopnost útulku zodpovídá provozovatel útulku (dále jen "provozovatel")
  • 1.5. Za dodržování řádu zodpovídá pověřený pracovník provozovatele, ošetřovatel útulku.
  • 1.6. Všechny osoby pohybující se v prostorách útulku jsou povinny dodržovat ustanovení řádu.
  • 1.7. Provozovatel je povinen všechny osoby zajišťující provoz útulku seznámit s řádem před zahájením
  • provozu.
  • 1.8. Řád musí byt vyvěšen na viditelném místě u vstupu do útulku.
  • 2. ÚTULEK A JEHO ÚČEL
  • 2.1. Útulek se člení na tyto základní provozní části:
  • •hospodářská budova, ve které je místnost ošetřovatele, sociální zařízení (WC,
  • umývárna), sklad krmiva, přípravna krmiva
  • •venkovní kotce pro psy (15 provozních kotců, 3 karanténní kotce) s výběhy
  • •kafilerní box
  • 2.2. Provoz útulku je zajišťován:
  • •provozovatelem
  • •ošetřovatelem
  • •veterinárním lékařem - na základě dohody
  • •dalšími osobami na základě dohody s provozovatelem
  • 2.3. Do útulku lze umístit psy:
  • •nalezené, tj. zaběhlé nebo opuštěné, jejichž majitel není znám
  • •odebrané dočasně nebo trvale z rozhodnutí orgánů činných v trestním řízení nebo správních
  • orgánů
  • •nalezené v obcích, které mají smluvní vztah s útulkem
  • 2.4. Útulek neslouží k odchovu zvířat nebo k jejich trvalému umístění.
  • 3. VSTUP DO PROSTOR ÚTULKU
  • 3.1. Do prostor útulku mohou vstupovat:
  • •zástupci provozovatele, ošetřovatele
  • •kontrolní orgány podle zvláštních předpisů a jiné kontrolní orgány v doprovodu provozovatele
  • 3.2. Vstup veřejnosti je povolen pouze ve stanovenou dobu. Provozovatel umožní, aby každé
  • zvíře umístěné v útulku mohlo být na požádání předvedeno.
  • 4. ODCHYT, UMÍSTĚNÍ A PŘEDÁNÍ ZVÍŘAT
  • 4.1. Odchyt nalezených psů provádí Strážníci MP jsou vybaveni pomůckami pro
  • bezpečný odchyt a manipulaci s odchycenými psy (např. chytací síť, rukavice, vodící tyč se stahovacím
  • obojkem). Pro tuto činnost jsou odborně způsobilí.
  • 4.2. Nalezené nebo odebrané zvíře bude umístěno do karanténního kotce a musí být před umístěním
  • v útulku podrobeno veterinárnímu vyšetření. Veterinární lékař provede, případně stanoví nezbytná
  • ošetření a opatření proti šíření nákazy. O výsledku prohlídky, provedených, příp. stanovených
  • ošetřeních a opatřeních provede písemný záznam.
  • 4.3. Správce nebo jím určený pracovník zajistí umístění nalezeného, předaného nebo odebraného zvířete
  • v útulku v souladu s podmínkami stanovenými veterinárním lékařem. O umístění a případném
  • odchytu provede pracovník záznam do dokumentace útulku.
  • 4.4. Do kotců se umísťují výhradně zdraví psi, kteří nejeví známky onemocnění a kteří prošli minimálně
  • sedmidenní karanténou, a to pouze se souhlasem veterinárního lékaře.
  • 4.5.. O předání zvířete z útulku původnímu majiteli nebo do pěstounské péče musí být proveden
  • záznam do provozní dokumentace útulku.
  • 4.6. Osoba, které má být zvíře předáno, musí být upozorněna na specifické vlastnosti zvířete, pokud
  • jsou známy.
  • 4.7. V případě, že se přihlásí majitel, bude mu pes vrácen. Zaplacení veškerých nákladů souvisejících
  • s umístěním psa v útulku je možné do 14 dnů po vyzvednutí psa.
  • 4.8. O dočasném přenechání psa novému majiteli bude uzavřena „Smlouva o převzetí zvířete
  • do náhradní (pěstounské) péče“.
  • 5. PŘÍPRAVA KRMIVA A SKLADOVÁNÍ
  • 5.1. Pro přípravu krmiva slouží výhradně přípravna krmiva (dále jen "přípravna").
  • 5.2. Suché krmivo se skladuje na vyhrazeném suchém místě, chráněném před slunečním svitem.
  • 5.3. Přípravna je zabezpečena proti pronikání hmyzu a škodlivých hlodavců.
  • 5.4. V přípravně se provádí pravidelně úklid. Denně se mechanicky a vodou odstraňují zbytky
  • nečistot z pracovních nástrojů, zařízení a podlah. Jednou za měsíc se provádí chemická
  • desinfekce celé přípravny a skladu krmiv.
  • 6. PŘÍPRAVA KRMIVA A KRMENÍ
  • 6.1. Krmná dávka musí odpovídat věku, zdravotnímu stavu a kondici psa.
  • 6.2. Krmení se připravuje každý den. Připravovat krmení na více dnů předem je zakázáno.
  • 6.4. Pitná voda se zvířatům doplňuje podle potřeby tak, aby jim byla vždy k dispozici.
  • 6.5. Nádoby na krmivo a vodu musí být před každým použitím řádně očištěny vodou.
  • 7. HYGIENA CHOVU
  • 7.1. Před umístěním nově přijatého zvířete musí být vždy provedeno důsledné vyčištění a desinfekce
  • prostor, kde bude pes umístěn. Desinfekce se provádí Savem v koncentraci od 2 do 10%.
  • 7.2. Nejméně jedenkrát za 3 měsíce se provádí celkový úklid a desinfekce všech provozních prostor
  • útulku v koncentraci dle odst. 1). Mechanická očista kotců je prováděna denně.
  • 7.3. Při výskytu nemoci, vnějších a vnitřních parazitů určí režim čištění a desinfekci veterinární lékař.
  • 7.4. Průběžně je sledován zdravotní stav umístěných zvířat. Veškeré změny zdravotního stavu se
  • hlásí veterinárnímu lékaři, který rozhodne o dalším postupu.
  • 7.5. Péče o srst zvířat se provádí dle potřeby.
  • 8. PROTINÁKAZOVÁ OPATŘENÍ, KARANTÉNA
  • 8.1. Nově přijatá zvířata se umisťují na dobu 7 dnů do karanténního kotce (dále je "karanténa").
  • Prodloužení doby karantény může určit v odůvodněných případech pouze veterinární lékař.
  • 8.2. U nově přijatých zvířat bude provedeno:
  • •odstranění vnějších cizopasníků
  • •odčervení s účinkem na oblé i ploché červy po každém odhmyzení
  • •vakcinace proti vzteklině
  • 8.3. Pracovní pomůcky, nástroje a nářadí určené pro práci v karanténě musí být zřetelně
  • a nesmytelně označeny a nesmí být použity pro jiné účely.
  • 8.4. Osoba v karanténním kotci musí mít zvláštní pracovní oděv a obuv. Tento oděv nesmí používat
  • při práci v jiných částech útulku.
  • 8.5. Mechanická očista a následná desinfekce karanténního kotce, pomůcek, nástrojů a nářadí vodou se
  • provádí denně, pokud se v karanténním kotci nachází zvíře.
  • 9. PROVOZ KAFILÉRNÍHO BOXU
  • 9.1. K dočasnému umístění uhynulých a utracených zvířat nebo jejich pozůstatků slouží uzavřený
  • kafilerní box umístěný mimo hospodářskou budovu a musí být uzamykatelný.
  • 9.2. Vývoz kafilerního boxu musí být zajištěn tak, aby byl kafilerní box vyvážen nejpozději
  • do 24 hodin od uložení kadaveru mimo dnů pracovního volna a pracovního klidu do veterinární
  • asanace Rychnov nad Kněžnou
  • 9.3. V kafilerním boxu musí být bezprostředně po každém odvozu kadaveru proveden mechanický
  • úklid a následná chemická desinfekce.
  • 10. ZNEŠKODŇOVÁNÍ ODPADU
  • 10.1. Exkrementy a podestýlka jsou likvidovány formou kompostování.
  • 11. PROVOZNÍ DOBA ÚTULKU
  • 11.1. Provoz útulku je celotýdenní.
  • 11.2. Vstup veřejnosti je povolen v pracovní dny Po-St-Pá od 15hod do 17hod. Po telefonické domluvě je možné navštívit útulek individuálně.
  • 12. OŠETŘOVATEL
  • 12.1. Ošetřovatel je povinen:
  • •vést evidenci o odchytu, umístění a předání zvířat
  • •rozmísťovat zvířata do kotců a vést o tom evidenci
  • •denně kontrolovat funkčnost, stav, úplnost a čistotu zařízení útulku, nářadí a pracovních
  • pomůcek
  • •denně sledovat zdravotní stav zvířat, vést o tom záznam a veškeré změny, které mohou mít
  • vliv na řádný výkon veterinární péče neprodleně hlásit veterinárnímu lékaři
  • •připravovat a provádět krmení zvířat
  • •sledovat stav a doplňovat v kotcích obsah pitné vody
  • •provádět předepsaný úklid a desinfekci v přípravně krmiva, v kotcích, v kafilerním boxu
  • a celkový úklid v ostatních prostorách útulku
  • •provádět denní výběh psů
  • •předvést na požádání umístěné zvíře s výjimkou zvířat v karanténě
  • •vyžadují-li to okolnosti, přivolat pohotovostní veterinárního lékaře a toto zaznamenat
  • •respektovat pokyny veterinárního lékaře při zajišťování veterinární péče
  • •kontrolovat činnost dalších osob zajišťujících provoz útulku
  • •dbát na to, aby všichni pracovníci používali pracovní nástroje a pomůcky v souladu
  • s řádem
  • •vést evidenci o veterinárních úkonech provedených na pokyn veterinárního lékaře
  • •s výjimkou pracovníků útulku doprovázet osoby pohybující se v prostorách útulku
  • •zajistit včasné a dostatečné zásobování skladu krmiv a vést o tom záznamy
  • •zajistit zásobování úklidovými a desinfekčními prostředky a vést o tom záznam
  • •zajistit včasný odvoz kadaveru
  • •kontrolovat uzamčení všech prostor kromě těch, ve kterých je momentálně prováděna
  • činnost dle řádu
  • •v letním období provádět sekání trávy v prostorách útulku
  • •v zimním období provádět odklízení sněhu
  • 12.2. Provozovatel může v odůvodněných případech vykázat osoby z prostor útulku.
  • 13. VETERINÁRNÍ LÉKAŘ
  • 13.1. Veterinární lékař je povinen:
  • •provádět veterinární vyšetření každého zvířete před jeho umístěním v útulku, zejména
  • provést povinnou vakcinaci vztekliny,odčervení, případně provést likvidaci vnějších cizopasníků.
  • •zajišťovat plnění podmínek karantény
  • •určit provozovateli další postup léčby v případech, kdy nezbytná ošetření jsou
  • nedostatečná
  • •vést záznamy o provedených vyšetřeních a provedených veterinárních zákrocích,
  • o protinákazových opatřeních, o postupech, které stanovil provozovateli nebo ošetřovateli
  • 13.2. Veterinární lékař je oprávněn v konkrétních případech pověřit provedením, zejména drobných
  • vet. zákroků, ošetřovatele (podávání léčiv, ošetření drobných poranění).
  • 13.3. Veterinární lékař provádí utrácení zvířete na základě posouzení zdravotního stavu, a to
  • v souladu s obecně závaznými právními předpisy na úseku veterinární péče a ochrany zvířat
  • proti týrání.
  • 14. PROVOZNÍ DOKUMENTACE ÚTULKU
  • 14.1. Základní dokumentaci o provozu útulku tvoří
  • •evidenční karty zvířat
  • •evidenční karty o veterinární činnosti
  • •provozní kniha
  • 14.2. Provozní kniha obsahuje tyto základní údaje o zvířatech:
  • •pořadové číslo, pod kterým bylo zvíře přijato do útulku
  • •datum a hodina umístění zvířete do útulku
  • •datum předání zvířete do pěstounské péče nebo jeho majiteli
  • •datum úhynu nebo utracení
  • -veškerá dokumentace pro provoz útulku
  • 14.3. Pro každé zvíře umístěné v útulku je vedena evidenční karta, která obsahuje:
  • •pořadové číslo, pod kterým bylo zvíře přijato do útulku
  • •datum a hodina umístění zvířete do útulku
  • •jméno, příjmení a adresa majitele zvířete (pokud je známa)
  • •jméno, příjmení a adresa nálezce a místo nálezu
  • •jméno, příjmení toho, kdo provedl odchyt a místo odchytu
  • •plemeno, kříženec, pohlaví, věk, zvláštní identifikační  znaky zvířete, číslo známky
  • •výsledek vstupní veterinární prohlídky
  • •zvláštní znaky zvířete (např. narušené chování)
  • •údaje a důvody utracení zvířete
  • 14.4. Evidenční karty o veterinární činnosti obsahuje:
  • •záznamy o veškerých veterinárních zákrocích provedených veterinárním lékařem
  • •zvláštní podmínky péče stanovené veterinárním lékařem
  • •doporučený postup léčby ve složitých případech
  • •údaje o utrácení zvířete
  •  
  • Za dodržování tohoto provozního řádu je zodpovědný provozovatel
  • Tento provozní řád má platnost

 

 
 

 




Archiv

Kalendář
<< říjen / 2018 >>


Statistiky

Online: 2
Celkem: 90502
Měsíc: 1894
Den: 46